Μάθημα Βραζιλιάνικων κρουστών, τεχνική των οργάνων...

Μάθημα Βραζιλιάνικων κρουστών, τεχνική των οργάνων, κίνηση του σώματος, τεχνική ανεξαρτησίας των χεριών, καλιέργεια ρυθμικού λόγου, συγκρότιση ομάδας και παρουσίαση του εργαστηρίου (όργανα κρουστά παρέχουμε εμείς).

Είναι ένα ενορχηστρωμένο σύστημα κρουστών, μουσικοκινητικής αγωγής και ρυθμολογίας, τμήματα της οποίας συναντώνται στην παγκόσμια μουσική γλώσσα και απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες.

Μία πρόσκληση γνωριμίας της μουσικής, μέσα από το παιχνίδι του λόγου και της κίνησης. Βασικός στόχος της η δημιουργία μιάς αληθινής ορχήστρας.

Από τις οργανωμένες σχολές της Βραζιλίας (σχολή Padre Migel) δέχτηκε τη γνώση του συστήματος η Tia Nicia Riba D’Avila και τη μετέφερε στο Ravy Magnifique, δάσκαλο και μουσικό. Αυτός με τη σειρά του το προσάρμοσε σε σχολεία στη Γαλλία.

Ο Βασίλης Λίωσης επισκεύθηκε τον R.M. στο Παρίσι το 1998 και από τότε χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα προσαρμομένο σε Ελληνικά σχολεία και σε άλλους χόρους.

Η διδασκαλία του μαθήματος των κρουστών αποτελείται από τρείς ενότητες

Α. Μουσικοκινητική. Σχέση ρυθμικού λόγου κίνησης.

Η προσπάθεια αναπαραγωγής του ρυθμικού και μελωδικού λόγου βοηθά το κάθε άτομο να απομνημονεύσει όλα αυτά τα ρυθμικά στοιχεία που συνθέτουν γενικώς τη μουσική.

Σε συνδιασμό με την κίνηση του σώματος στο TEMPO, δίνουν την πλήρη αίσθηση που χρειάζεται κάποιος για να ασχολείται και να μαθαίνει μουσική.

Β.Τεχνικές των οργάνων και η πρακτική τους.

Με ένα πολύ ευρηματικό τρόπο μαθαίνη κάποιος τις τρείς βασικές τεχνικές Των οργάνων μαζί με την ανάλογη μουσική φρασεολογία που τον βοηθά να μην Ξεχνά και να μπορεί να εξασκεί τον αντίστοιχο ρυθμό ακόμα και χωρίς την ύπαρξη οργάνου.

Αφού οι μαθητές διδαχθούν τους τρείς αυτούς βασικούς ρυθμούς,τότε λαμβάνουν συγκεκριμένη θέση στην ομάδα και στο όργανο.

Η ομάδα αυτή θα μάθει δύο διαφορετικά BREAK. Αυτά είναι οι ρυθμικές εισαγωγές πριν το κύριο ρυθμό,γέφυρες για άλλους ρυθμούς και ερωτοαπαντήσεις δυναμικής και αυξομείωσης του tempo.

Πλούσια σε ρυθμικά στοιχεία είναι η προετοιμασία για τον κύριο ρυθμό που θα παίξουν όλοι μαζί.

Γ. Πραγματοποίηση μιάς άρτιας συναυλίας σε ομαδικό επίπεδο.

Ολο το οικοδόμημα κτίζεται με την κίνηση της ομάδας. Μαθαίνοντας διαφορετικές χορευτικές κινήσεις σε σχέση με το λόγο και το ρυθμό των οργάνων φτάνουμε στον τελικό στόχο.

Αυτός είναι η πραγματοποίηση μιάς άρτιας συναυλίας της συγκεκριμένης ομάδας ή της ένωσης περισσοτέρων ομάδων,που δίνει στο μαθητή τη γνώση και την εμπειρία να εκφραστεί μουσικά προς το κοινό.

Βatuca - Samba school
Batuca Facebook